Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Wagenberg, Nederland van Evelien Aard - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Wagenberg, Nederland van Evelien Aard - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Evelien

30 Januari 2014 | Nederland, Wagenberg

Over 10 dagen is het zo ver en gaat mijn grote avontuur beginnen.
Ik wil jullie via deze weg op de hoogte houden van mijn ervaringen/gebeurtenissen e.d.
Ik hoop zo veel mogelijk verslagen met jullie te kunnen delen maar dit is nog even in afwachting van het internet in Ghana. In het huisje zou deze niet fantastisch zijn, maar daar komen we over een paar dagen vanzelf achter..

Op 9 februari vertrek het vliegtuig om kwart voor 5 van Amsterdam richting Casablanca. Hier hebben we een overstap van 3 uur om vervolgens verder te vliegen naar Accra, de hoofdstad van Ghana. Hier worden we opgehaald door onze begeleider aldaar en gaan in Accra nog een aantal inkopen doen. Zo krijgen we onder andere een Ghaneesnr en regelen we daar het internet voor in het huisje. Hierna moeten we ongeveer 6 uur rijden voordat we in het dorpje Golokuati aankomen waar we de komende 3 maanden zullen verblijven.

Ik woon samen met 7 anderen studenten van HBO-V en nog 2 andere studenten die een andere verpleegkunde opleiding doen.
Tijdens ons verblijf in Ghana gaan wij een project opzetten. Het onderwerp van het project is al een aantal keer afgewezen/gewijzigd en zal waarschijnlijk als we in Ghana zijn pas echt definitief worden. Echter zijn we afgelopen week benaderd door twee vrijwilligers van de stichting Helphelpen. Hierbij werd ons gevraagd of we misschien een project op wilde starten waarbij we gaan kijken naar de middelen die nodig zijn bij de zorg van te vroeg geboren baby's. Het project richten we dan op de kinderafdeling van het Margaret Marquart Catholic Hospital in Kpando. Jullie krijgen meer informatie over het project zodra we in Ghana zijn.

De komende dagen moet ik mijn laatste inkopen nog doen en de nodige spulletjes nog bij elkaar zoeken. Hierna kan ik eindelijk aan mijn koffer in gaan pakken...

Ik hoop dat jullie mijn verhalen met plezier gaan lezen,

Liefs, Evelien!


  • 30 Januari 2014 - 19:13

    Patty:

    Evelien

    geniet nog even van je tijd hier maar zeker van je tijd in Ghana! Hoop dat er vele mooie verslagen hier komen te staan.

    Patty

  • 12 Februari 2014 - 00:11

    Pieter Van Aard:

    We hebben net het stukje van Ylse (ylseinghana.waarbenjij.nu) gelezen,we lezen graag ook jouw stukje? Je pa en ma xxxxxxx

  • 12 Februari 2014 - 17:49

    Sjan Meyer:

    Ook wij hebben het stuk van ylse gelezen zijn ook nieuwsschierig naar jou reiservaring Gr. Wilfried en sjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 6329

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 14 Mei 2014

Stage lopen in Ghana

Landen bezocht: